klok, snyggingar och samhällskunskap.

tjah cuties!
denna söndagen har faktiskt varit riktigt bra! och det var ett tag sedan. söndagar brukar alltid göra mig jättedeppig! men idag var det strålande sol och jag kände mig allmänt lycklig! :D riktigt härlig känsla.
var med ut till deanas (syster) sambos stuga idag där vi satt vid vattnet och solade hela dagen. vi pratade facket och akassan, jag kände att jag ville breda mina kunskaper inom det ämnet. jag visste verkligen inte ett skvatt om det tidigare! är det bara jag som inte vet det, eller är det fler?
sen tog vi upp hur samhället ser ut idag. med politik och liknande. jag förstår inte, eftersom moderaterna vann så måste vi ju vara flera rika än fattiga i sverige? men det är vi ju inte! moderaterna höjer akassan för att flera ska gå ur och DOM ska få mera pengar. för att dom rika ska få mera pengar. det är helt sjukt! förut var sverige mer samspelta och vi jobbade tillsammans för att förbättra det som inte fungerar. nu vill moderaterna förvärra för alla som inte har lika fet plånka som dom. usch! jag blir så arg!
sen pratade vi också om historia och så. det är väldigt viktigt att vi inte glömmer det som har hänt. första världskriget, andra världskriget, ALLA krig i princip. vem är det som säger att vi inte kommer uppleva samma sak igen? andra världskriget pågick 1939-1945! det var 63 år sedan det upphörde. inte alls längesen. vi måste vara mera rädda om vår värld och människorna omkring oss. nu låter jag säkert som någon lärare eller förälder men då får jag fan göra det! ;) haha! important stuff! imorgon är det jobbjbb&jobb som gäller. fiiiiiiiiiifan vad jag ska älska skolan hädanefter! SCHOOL, I LOVE YOU! haha. måste duscha gott folks. hoppas ni lever livet. puss!
förresten, såg att jag hade "snyggingar" som rubrik åxå ;) påväg hem ifrån stugan så åkte vi förbi en liten camping med SÅ heta killar! gyllenbruna med bar överkropp :p mums! eller graaooow som sara&jen säger. haha! puss... igen! :)

Kommentarer
Postat av: Linnéa the one and only

man hör klart och tydligt att du har fått din information endast från socialdemokrater. Som du sa kunde du inget om det tidigare, alltså har du bara hört socialdemokraternas sida av allt nu, vilket inte kan göra att du är emot moderaterna. Ta dig tid och läs på om moderaterna så inser du att dom inte är så tokiga ändå. :)

2008-06-25 @ 01:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0