1408 och självförtroende.

tja sweetnoses!
jag har tänkt massor idag! satt på waynes med syrran i timmar och bara pratade om allt och ingenting. vi pratade mycket om självförtroende... vad får man det ifrån, och om man inte har det, hur får man det? alla har självförtroende men vissa har sämre och andra bättre. jag tror jag tillhör den sämre delen. jag vill förbättra det! men hur gör jag? jag skämms när jag går på stan ibland. man ska alltid vara så jävla snygg annars får man blickar och ibland vet jag inte var jag ska ta vägen. jag springer och gömmer mig för allt!
idag när vi var på stan så såg jag en gammal lärare till mig som alltid har varit jättesnäll och jag har alltid diggat henne! men vad tror ni att jag gör? jo, jag gömmer mig. jag gömmer mig för att hon ska slippa se mig. jag gömmer mig för att slippa skämmas. för att slippa se hennes blick... jag är rädd att hon ska tycka att jag är ful, att jag inte är smal nog och blabla. jag menar, ska det vara så? hon är en lärare! jag ska inte behöva bry mig. men jag måste tänka på allt jag gör. jag måste tänka på hur jag klär mig. ja, på allt.
ens föräldrar påverkar självfallet barnens självförtroende. men det handlar mycket om hur samhället ser ut också. FÖR mycket! nej, jag orkar inte tänka på det :p men... hur förbättrar man sjävförtroendet, har nån tips??
familjen (mamms, papps & robin (eller robert as I like to call him xD) hade lite filmmys med 2 rullar. den första vi såg var "dark water" booooooooooring! jag diggar inte datagjorda krokodiler :p dom ser så oäkta ut att det blir tråkigt. den andra vi såg var "1408" jag orkar inte berätta handligen. förlåt! men den var lite konstig :o jag kände mig berörd efter den. illa berörd. det kändes i hjärtat efter att ha kollat på den. det ska vara en riktigt skräckis med typ tortyr och sånt. (that's me) HAHAH! inte nån sån dära psykisk rulle. dom skrämmer mig... usch!
nej, nu ska jag sova. imorgon bär det av till enköping. :) pussnight.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0